Globalizarea economica constituie o provocare pentru organizatiile din intreaga lume. In acest context, tematica responsabilitatii sociale capata o importanta din ce in ce mai crescuta, la nivel mondial, constituind uneori un criteriu de departajare la licitatiile in care sunt implicati agenti economici cu profil de activitate asemanator si cu performante economice si calitative asemanatoare.
Cerintele SA 8000:
munca persoanelor minore
forta de munca
sanatatea si siguranta
libertatea de asociere
discriminarea
practici disciplinare
orele de munca
compensarile
sisteme de management
Avantaje:
competitivitate crescuta pe piata, incredere, moralitate, indeplinirea cerintelor legale aplicabile sistemului de management al responsabilitatii
sociale;
reputatie sporita ca cetatean corporativ responsabil sub aspect social;
asigurarea pe termen lung a unor conditii si practici de munca corespunzatoare, cunoasterea si respectarea drepturilor de baza ale
angajatilor, scaderea absenteismului;
atragerea, mentinerea si motivarea angajatilor competenti concomitent cu imbunatatirea relatiilor cu personalul, sindicatele si alte parti
interesate, oportunitatea de a negocia colectiv, dialog social constructiv in organizatie;
un moral imbunatatit al angajatilor;
punerea in evidenta a valorilor companiei, cresterea stabilitatii afacerii si a productivitatii si calitatii produselor si serviciilor, garantarea eticii
in cadrul ciclului de aprovizionare si operare.